Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024 rozpoczęły się ekstrawagancką ceremonią otwarcia, ale wygląda na to, że był jeden szczególny akt, który nie ucieszył niektórych osób. To znów ta pora roku, kiedy po 4 latach odbywa się międzynarodowe wydarzenie multisportowe, a cały świat kibicuje swoim sportowcom.
Światowe mistrzostwa sportowe miały zieloną flagę, a ceremonia otwarcia odbyła się 26 lipca 2024 r. Jednak nikt nie spodziewał się, że jedno z największych wydarzeń ceremonii otwarcia wydarzenia zniechęci niektóre społeczności. Jednym z aktów, które były częścią ceremonii otwarcia, był występ słynnego francuskiego aktora i piosenkarza, Phillipe’a Katerine’a. Występ, według twierdzeń historyka, przypomina koncepcję „Ostatniej Wieczerzy” Leonarda da Vinci.
To nie występ wywołał waśń wśród konserwatystów, ale narracja i złe przedstawienie aktu. Występ spotkał się z negatywną reakcją wielu społeczności religijnych, historycznych i konserwatywnych, ponieważ występ zawierał sceny z Katerine w nieodpowiednim stroju do występu, który przypominał obraz zawierający przedstawienie Boga.
Występ przedstawiał Phillipe Kterine jako greckiego boga Dionizosa, pokrytą odcieniami błękitu, ale noszącą jedynie kwiaty, aby zakryć swoje ciało. Co więcej, występ przedstawiał również scenę, w której pojawienie się Boga można zobaczyć z drag queens. Podczas gdy niektórzy ludzie uwielbiali tę koncepcję i nie widzieli jej podobieństwa do dzieła da Vinciego, z drugiej strony konserwatyści i wierzący chrześcijanie wcale nie byli zadowoleni.
Ta narracja pojawiła się po raz pierwszy podczas Igrzysk Olimpijskich 2024, że doszło do takiego incydentu. Według krytyków występ z takimi scenami nieskromności był kpiną z chrześcijaństwa i innych konserwatywnych społeczności.
Uznając sprawę i związane z nią obawy, dyrektor kreatywny ceremonii wystąpił w świetle sprawy, wyraził swoje poglądy i przeprosił. Powiedzieli, że nie było intencją stojącą za występem, aby wyśmiewać czyjeś uczucia lub okazywać brak szacunku żadnej z grup religijnych. Podczas gdy ta sprawa spotkała się z negatywną reakcją, część publiczności oklaskiwała przedstawienie celebracji społeczności i inkluzywności jako głównej idei stojącej za występem.